Mississauga Civic Center Child Care Center

Mississauga Civic Center Child Care Center

barnomsorg måste ha ett programutlåtande som överensstämmer med utbildningsministerens policyutlåtande. Ministerns policyutlåtande namn Hur sker lärande? Ontario Pedagogik för de första åren som dokumentet som ska användas för att styra programmering och pedagogik i licensierade barnomsorgsprogram (Ontario Early Years Portal).

Mississauga Civic Center Child Care Center, som drivs av Sheridan College, tillhandahåller högkvalitativ programmering baserat på den framväxande, lekbaserade filosofin för utbildning. Piaget och Erikson). Barn ses som lärare som, med stöd av sina lärare, utvecklar nya förståelser genom aktiv utforskning av material, idéer och evenemang. Med fokus på lärandeprocessen känner vi att barnen dra nytta av att kunna göra egna val, experimentera med olika material, arbeta genom problem och njuta av att lära sig ny kunskap / färdigheter.

Vårt program ger en helhetsplan som möjliggör en optimal tillväxt av barn inom alla områden, inklusive social, emotionell, fysisk och kognitiv utveckling. Barnen stöds i en trygg, vårdande och stimulerande miljö som främjar självkänsla och självförtroende och ger löpande möjligheter till beslutsfattande och problemlösning. Vårt program återspeglar barnens uppfattning som kompetent, nyfiken och rik på potential (Ontario Education Department Hur uppstår lärandet?). Barnen uppmanas att förfölja sina personliga intressen och mål (Plan), att välja och experimentera med material individuellt och med lekpartners (Do) och att prata om sina erfarenheter med andra barn och deras lärare (Återkallelse).

Vårt program visar respekt för mångfald, jämlikhet och inkludering, främjar erkännande av likheter och respekt för skillnader genom att erbjuda alla barn möjlighet att delta. Vårt program förstärker varje barns tillväxt och utveckling genom exponering för en mängd olika lärandeupplevelser. Vår läroplan tar hänsyn till de olika stadierna av barndomsutveckling och erkänner att varje barn är en individ med unika styrkor och förmågor. Varje barn uppmuntras och stöds för att nå sina mål / milstolpar på egen väg och i egen takt. PIRS). Diverse familjestilar, såväl som språk, kulturer och traditioner värderas, celebras och reflekteras i hela läroplanen. i bildskärmar och fotografier, läromedel och aktiviteter, kommunikationsstrategier och dagliga måltider.

I överensstämmelse med hur lär sig lärandet? (2014), är det vårt mål att varje barn i vårt program:

Har en känsla av tillhörighet när han / hon är kopplad till andra och bidragit till världen;

Utvecklar en känsla av själv, hälsa och välbefinnande;

Är en aktiv och engagerad lärare som utforskar världen med kropp, sinne och sinnen; och

Är en skicklig kommunikatör som uttrycker sig på många sätt.

Centret är öppet från 8:00 till 18:00, måndag till fredag, 12 månader om året. Centret är stängt för helgdagar / helgdagar, 2 professionella utvecklingsdagar varje år och ungefär 1 vecka under decemberhelgen (reflekterande av Sheridan College-semesterlocket).

Våra klassrum är fullt bemannade av registrerade tidiga barndomsutbildare som överträffar utbildningsministeriets personalregler. Alla centrala personal är certifierade i Standard First Aid, inklusive spädbarn och barnhormon. Personalen deltar dessutom i olika pågående yrkesutvecklingsaktiviteter som främjar livslångt lärande och reflekterande praxis.

Barnhemmet är en demonstrationsplats för studenter från Sheridan ECE-programmet. Studentpedagoger deltar dagligen i klassrummet och stöder RECE: erna för att ge en berikande inlärningsmiljö. Studentutbildare (och volontärer) används för att förbättra vårt program, men räknas inte i personalförhållanden eller ensam med barnen. byggkod, brandkod, säkert dricksvatten, etc.). Anafylax, läkemedelsförvaltning, etc.) publiceras på vår informationsbyrå. Centralsanställda genomför hälso- och hygienhantering som bidrar till att minska spridningen av bakterier, vilket bidrar till en hygienisk, säker och hälsosam miljö för barnen.

Korrekt näring är avgörande för barnens hälsosam tillväxt och utveckling. Våra barn serveras välbalanserade mitten av dagen måltider och morgon och eftermiddagsmat som är beredda på platsen. Våra säsongsbetonade, kulturellt mångsidiga menyer har godkänts av en registrerad dietist och återspeglar rekommendationer från Kanada Food Guide för rätt portion. Vårt centrum är en Nut Gå Ner I Vikt Snabbt Free Zone och alla måltider respekterar barnen individuella allergier och familjer preferenser, med suppleanter som ges som lämpligt. På grund av det ökande antalet allvarliga matallergier är föräldrarna uppmanade att se till att barn inte tar med mat till mitten i fickor eller ryggsäckar, eftersom detta kan äventyra andra barns hälsa och säkerhet.

Inomhusinlärningsmiljön är utformad för att engagera barn i aktiv, kreativ och meningsfull utforskning och lek, i ett varmt, välkomnande och bekvämt utrymme. Det hjälper inte bara att organisera och utbilda utan också att främja relationer och att spegla idéer, värderingar och kulturer av alla som använder rymden. Det provocerar nyfikenhet och lärande och uppmuntrar till interaktion i alla klassrumsområden: Konstområde, Blockområde, Sand och Vattenområde, Bokområde, Leksaksområde, Musikområde och Hemområde. RECE: erna skapar miljön med säkra möbler i barns storlek, samt utvecklingsmässigt lämpliga och öppna material som speglar barnens intressen och erkänner och främjar viktiga familje- och samhällshändelser.

Genom dagliga observationer och samtal med barnen och familjerna planerar och mottar RECE-menyn meningsfulla aktiviteter som är barninriktade, barncentrerade och barnledda. Dagliga inlärningserfarenheter inkluderar Stor grupp, Små grupp, Planering, Arbetstid och Återkallande, där RECE: erna fungerar som förebilder, guider och spelar partners för att stödja barns utveckling på följande innehållsområden:

Outdoor Play är en mycket viktig del av ett kvalitetsbarnsprogram eftersom det möjliggör utveckling av bruttomotor och ger barn en viss grad av uttrycklig frihet inte möjligt inomhus. Det uppfyller barnets fysiska behov av stor muskelaktivitet, liksom uppmuntrar till utforskning och uppskattning av de naturliga omgivningarna. Utomhusspel är en förlängning av vårt inomhusprogram.

Dagliga rutiner för dressing, tvättrum, lunch / snacks och vilotider främjar självständighet och självhjälp, med stöd av vårdnadshavarna.

Community Outings är en integrerad del av vårt program och är utvalda för att förbättra och expandera i klassrumsupplevelserna. De inkluderar besök på biblioteket, konstgalleriet, firandetorget och lokala bondmarknader och festivaler.

Vårt program är utformat för att uppmuntra barn att leka, lära sig och umgås. De lär sig att arbeta tillsammans för att bygga idéer och lösa problem. Vi guidar och hjälper varje barn att känna sig kompetenta i sina förmågor och hjälpa dem att lära sig sociala färdigheter som ökar deras självkänsla så att de känner sig bekanta och säkra. Vi Går Man Ner I Vikt underlättar också utvecklingen av självreglerande färdigheter, stödjer barnen i deras förmåga att förbli eller återvända till lugn när de hanterar känslomässiga stressorer.

Vi uppmuntrar barn att uttrycka sina tankar, känslor och känslor, och också hjälpa till att styra sitt beteende genom gränser och konsekvenser. Gränserna ger gränserna för barns beteende och säkerhet, och är relevanta, realistiska och Går Man Ner I Vikt utvecklings lämpliga. Konsekvenser, såsom omdirigering, är slutresultatet av ett barnbeteende som inte är socialt acceptabelt.

I vårt program lärs barn att lösa konflikter på ett positivt sätt med hjälp av de sex stegen för konfliktlösning. Vår personal övervakas regelbundet för att se till att barn alltid behandlas respektivt på ett stödjande sätt.